Hur ska man kunna veta?

Ibland frågar man sig om det är dags att t.ex. flytta, men någonstans innerst inne, så är det något som håller en tillbaka. Tänk om det inte blir bra, om jag inte trivs, får stökiga grannar, osv. HUR vet man?
Det är många sådana saker som snurrar i huvudet på många av oss, troligen på de flesta.
Säg att man tröttnar på sitt jobb. Där finns det ju redan en signal som är bra. Vad är det då som gör att man inte ser sig om efter ett nytt? Det går inte att veta hur det kommer bli. Det är nog det som är tjusningen i livet och som ÄR livet, på något sätt. När jag var liten fick jag ibland höra att; var inte så nyfiken, det är inte fint. Är det därför vi är så försiktiga, tro. Fler än jag har säkert hört samma sak.
Vi är så trygga i det vi har för stunden att vi inte behöver vara nyfikna och kan bara sitta hemma och Undra hur det vore om jag gjorde si eller så. Jag vill veta hur det blir och därför försöker jag vara öppen för olika saker. Jag har genomfört många projekt, bara för att se hur det blev och om det gick att göra. Det är inte meningen att vi ska veta, men om man går in i något med hela hjärtat och hjärnan, framför allt hjärtat, så kommer det bli bra. Små konflikter är bara bra, då vaknar man till och får en chans att växa ännu mer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii