Lappa ihop dig!

Hösten gör sig påmind ordentligt och är på väg att så sakta övergå i vinter. En del år kan det också innebära att kroppen säger ifrån på olika sätt. Lite extra trötthet eller till och med en förkylning med rethosta och lite annat. Det sistnämnda har nu slagit till hos mig. Inte jätteallvarligt, men det finns där. Konstigt vore väl annat, när jag umgåtts flitigt med min älskling, som också snuvat till sig rejält under ett par veckor. Självförvållat, alltså. Finns det något alternativ? Nä!
Hur är det då möjligt att hålla sig på ytan? För det första räcker det ju att bara tänka en vacker tanke och det är inte så svårt just nu. I övrigt är det de Små glädjepuffarna som styr upp allting. I morse när jag steg in i badrummet och skulle kolla att ansiktet satt på plats, fanns där en riktig värmande glädjekick fastsatt på spegeln. Den ger mig energi hela dagen och jag känner knappt förkylningen längre :)
Viskningen i örat, strax efter kl 5 i morse, gjorde nog sitt också :)
Lalalalalove U too!!!! <3





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii