Tvillingsjäl

När jag var mindre, till åren då alltså, umgicks jag ofta med samma kompisar på dagarna. Självklart fann man någon som blev mer vän än de andra och då kunde det uppstå roliga situationer. Man sa samma saker vid exakt samma tillfälle, hittade på liknande saker, ovetandes om de vad den andre gjorde och blev lika förvånad varje gång man fick höra vad som hänt. Någon gång vet jag att vi ringde exakt samtidigt. Det kom ingen signal, men jag plockade upp luren på ren känsla och vips så var kompisen i andra ändan. Helkonstigt!
Nu händer det igen, men denna gången är det annorlunda. På så sätt att jag aldrig träffat personen förut. Ändå så händer samma sak som när jag var liten. Det räckte med ett meddelande och ett enda möte, så var det som att få en fiskekrok i kinden. Inte att det gjorde ont, utan att den verkligen sitter där den sitter. Spelar ingen roll att det är tre mil mellan oss, tankarna möts hela tiden. Sms:en innehåller ofta samma budskap och svaras på nästan exakt samtidigt. I telefon, samma sak. Kommentarer, små ord som bara jag brukar använda, studsar tillbaka från andra ändan, helt otroligt. Maträtter, smaker, jag trodde jag var ensam att tycka om, nej, det fanns en till :) Förmodligen inte så konstigt att det också uppstod ytterligare en känsla i allt detta. Eller En känsla förresten, snarare tusentals, men det är väl vad kärlek innehåller. En jävla cocktail av allting. Skål, söta M!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii