Fascinerad istället för frustrerad

Låter ju säkert otroligt speciellt, men så var fallet i morse när jag kom ut till bilen. Jag hör ofta hur människor gnäller när det är dags att skrapa rutorna. Ja, det finns väl roligare saker, men just idag kändes det lättare. Trots att islagret på rutorna var av karaktären betongfrost, så störde det mig inte så mycket. Solen var på väg upp och himlen var blå och mönstret som isen bildat på rutan, var verkligen fint. Fantastiskt egentligen hur det kan bli så. När jag startade bilen tittade jag en stund extra från insidan och det såg ut som det fanns någon form av ordning i det hela. Det såg nästan likadant ut över hela rutan, som en tapet nästan. Det tog en stund att få bort isen, som sagt, men fint var det.

"Ta det isi"

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii