Keith Richards vs Anders Blom

Läser just nu om Keith i Stones. Om hans liv och äventyr. Det är sanslöst hur han misshandlat sin kropp och ändå står han upp fortfarande. Det är väl med nöd och näppe kan jag tänka mig, men ändå. Han säger själv i boken att hans kropp är unik och verkar tåla hur mycket som helst och att han vet precis hur och känner sin kropp utan och innan. Han tillskriver " rent knark" den stora äran för att han mår såpass som han gör. Inte köpt någon skit från gatan, utan med mycket pengar på fickan, så finns det bra grejer att få tag i som gör "mindre" skada. Ja, jösses! Själv blir jag nästan orolig om jag druckit ett par glas vin för mycket eller ätit godsaker ett par dagar i rad eller kanske skräpmat tre gånger på en vecka. Fan, jag borde ju leva till jag blir hundra om man ser till vad för sorts "skräp" min kropp fått i sig under mina år. Å andra sidan syns det ju också på utsidan ;) Jag är nog "liite" mer ungdomlig och finner lugnet i spegeln på morgnarna. Keith undrar nog varför affischen på en gammal uttorkad läderkula fortfarande sitter fast på spegelglaset.
I kväll kommer i alla fall skönheten till byn. Det ser jag fram emot :)


Om Keith

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii