Äventyr i Marbella

Det var många år sedan nu, men minnet av den resan finns kvar. Efter det att saker ting och ting förändrades rejält i livet kändes det bra att ge sig av. Min morbror, som är en äventyrens man, tog med mig på en resa till just Marbella. Bara ett par dagar, fyra om jag minns rätt, men det var värt varje minut. Det var precis lagom varmt, ca 25 grader och kanonfint. En strandpromenad som heter duga, ja, ni vet som varit där. Lyxbåtarna låg på rad och matställena likaså.
Att avnjuta en flaska vin där på stranden tillsammans med nygrillad fisk, nyss uppdragen ur havet, det är något alldeles speciellt. Jag kan inte spanska, men jag hade övat in ett par viktiga fraser och såg säkert lycklig ut när jag kom tillbaka med två öl från baren.
Mat och dryck i mängder och härliga berättelser avlöste varandra. En av dagarna hamnade vi på stranden och lade oss i varsin solstol, som omsorgsfullt placerades ut varje morgon av en riktig djuping. Han kom förbi och skulle ta ut avgift och sedan satt han där i två timmar och pratade oavbrutet med oss. Min morbror kan spanska flytande, men han sa att han fattade typ ingenting. Svår dialekt antagligen. Ett besök på en svensk krog var en av höjdpunkterna. Fantastisk mat och trevlig personal.
En av de bästa resor jag gjort och jag ska absolut tillbaka. Det blir dock med ett annat, snyggare, sällskap ;) (du är också snygg Lars, men... )

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii