Tv-licens

Hur ofta tittar du på statliga program? Jag kom på mig själv nu i kväll att bli sittande framför Svt1. Såg Plus och Debatt, innan det var det Lyxfällan på trean.
Det har ju varit snack om att betala licens efter vad man tjänar, vad jag har förstått, men nu har det blivit avslag på det förslaget. Tänkte på det, nu har jag alltså sett 1 timme och 45 minuter på ettan idag och i måndags såg jag Gardells serie på en timme och betalar 519 kr, 2076 kr/år i licensavgift.
En idé vore att göra som Spotify gör, när man då har gratisversionen, att en liten mätare talar om hur mycket lyssning man har kvar. Alla får samma kvot i början på månaden, då kan man själv välja hur mycket man tittar. Sen får man en ny kvot nästa månad. Vad sägs om 49 kr/ mån? Skulle säkert bli jävligt dåliga program för de pengarna, men, men. Frågan är hur mycket vi tittar på statlig tv, egentligen, med alla dessa "andra" kanaler. Betalar vi bara och ser glada ut? Ja, jag veta att det innefattar tv-innehav också, som det är nu.
Funderar vidare på den, känns inte helt färdigt, men en tanke :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii