Tandhygienisten o telefonförsäljare

En bra dag, så här långt. Inte mycket kvar, så det händer väl inte så mycket mer idag. Träna hade jag tänkt att göra, efter ett längre uppehåll. Vet inte riktigt varför, men under en vecka fanns det en överhängande risk för förkylning, så då fick det hellre vara, men nu så.
Ett besök hos tandis har jag också hunnit med. Goda nyheter, inga hål och allt såg mycket bra ut. Dock ville tandläkaren se på en lagning jag gjorde förra året och ville således byta ut den. Materialfel, kallade han det och då är det bara tiden jag behöver lägga. Ok, det får bli en annan gång. Reklamationen håller i sig. Blev en bakelse på väg hem för att fira :/
Telefonen ringde senare när jag åter var på jobbet och en tjej från något som hette Prognosia presenterade sig.
Det hörs nästan på namnet att det inte är seriöst. Hon ville höra om jag var aktiv i mitt pensionssparande och snackade om det orangea kuvertet. Jag fattade inte ett dugg vad hon ville och det sa jag flera gånger och ändå fortsatte hon babbla. Jag tröttnade på människan och sa igen att jag absolut inte skulle göra något byte av fond eller annat via telefonen. Kollade sedan företaget och det fanns hundratals anmärkningar, så jag var rätt ute. Hur fan kan man kalla sig för ett sånt namn, låter helknäppt.
Fick ett mycket bättre samtal senare, som värmde gott i hjärtat. Det är härligt när den bilden dyker upp i displayen, en sån jävla fräsching! Dagarna framåt ser ljusa ut, trots höstmörkret. Torsdag kväll börjar vi med :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii