Rockhjältar

När man är yngre och musikintresserad, så ser man upp till de flesta som har en gitarr, står bredbent och har långt hår. Så även jag. KISS var de stora hjältarna för min del. Lustigt nog så formar man egna myter om dessa herrar, man tror man vet det mesta och kan sitta i timmar och lyssna på skivorna och beskriva i detalj hur de spelar, hur de gjorde inspelningen, osv. Tyvärr är det som sagt långt från sanningen. När Ace Frehley, gitarrist i KISS, släppte sina memoarer, höjde jag på ögonbrynen ett otal gånger. Spännande ändå att få lite insyn i hur det verkligen var och är. Det finns väl saker i boken som har en viss skugga över sig, då Ace inte heller snålat med drogerna, men jag tror faktiskt det mesta är på riktigt. Ni som ännu inte läst den, gör det. Satt ni också i pojkrummet och lyssnade på Alive I och trodde att den var inspelad under en och samma konsert? Lurad :) Det är kanske inte är ovanligt att det är så, men jag hade verkligen ingen aning. Var nog alldeles för upptagen med att lyssna på gitarrsolon som var utöver det vanliga.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii