Fika

Jahaja, nu blev det visst fika både på förmiddagen och eftermiddagen. Det var ju kanske onödigt, men det var vad jag kände för. I förmiddags blev jag ju trots allt bjuden, då säger man väl inte nej. Fick ta mig runt lite här och var och hjälpa morsan med lite grejer nu när hennes gubbe inte är riktigt kry. En tur till den ena graven och en till den andra, för att städa lite och sätta dit några fina, gula påskliljor. Mormor och morfar hade det bra, vi krattade och önskade glad påsk. Det känns både sorgligt och stärkande när jag kommer till deras gravplats. Stärkt är jag när jag går därifrån. Jag brukar prata lite med dem och berätta vad som händer och faktiskt också fråga om råd när det kör ihop sig. För det mesta kan de svara och saker och ting ordnar sig efterhand, känns bra. Så nu sitter jag framför datorn igen med en kopp kaffe och lite paj, gott. Skulle byta däck nyss, men när jag kom dit på utsatt tid så kunde de inte hjälpa mig. En av dem var sjuk, så jag får komma tillbaka i morgon bitti. Det går väl bra. Var på bolaget också och handlade lite påskdryck. Det blir nog väldigt lugnt firande, eftersom jag är själv och inte har världens största umgängeskrets, men det går bra ändå. Fast, visst, saknas det någon i hemmet, det kan jag tycka, men det kommer väl. Bilden föreställer innergården på Läckö Slott. Så föreställer jag mig min kommande framtid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii