Ledighet

Då var sista kunden avklarad för den här veckan. Nu är det alltså påsken som står för dörren med en massa ledighet, som man då förväntas göra något av, eller?
Påskmiddag, bjudningar, äggtoddy, festa loss och slå klackarna i taket. Så blir väl inte fallet här i alla fall. Fyra dagar att fylla med något... i morgon ska det övas inför en spelning, så mycket vet jag och så ska jag troligen hälsa på hos far, kanske söndag eller måndag, det blir kul och är alltid inspirerande. Har jag tröttnat på jobbet lite så har jag alltid mer energi med mig hem än när jag kom dit.
Ser att klockan bara är halv sex... fixa mat hör till också. Lade en kycklingfilé i en plastpåse och dundrade i lite av varje, kryddor, soja, olja, mm, får väl se vad det blir av den till slut. Ska tillagas i ugnen i alla fall. Vin till, står mellan rosé och vitt... solen skiner ju inte, så kanske rosé går bort, för det är ju lite "soligt". En bra kväll blir det säkert. Pussåkram!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii