Klämdag

Det skulle vara långhelg, var det någon som sade...
Min klocka ringde som vanligt i morse, men jag var ovanligt pigg så det kändes inte så jobbigt. För min del betyder klämdag att jag klämt in lite jobb i ledigheten. Andra som har en anställning är förmodligen lediga och kan ligga en extra stund och pilla i naveln och ha det skönt. Det blir inga mängder med jobb och inte så mycket fysiskt tröttande. En lunch med en gammal kompis från förr, står på programmet. Vår gamle manager vi hade i vår grupp, Plazma på det ljuva åttiotalet, är i stan och ville ha sällskap till lunchbordet, kul. Gammal och gammal, han är fyllda 50! Därefter tar jag dagen som den kommer och det gör den väl. Godmorgon!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii