Ja, jo, så är det nog.

Infrastrukturen kräver ökade transportmöjligheter, vilket påverkar det nuvarande budgetunderskottet, men om vi tittar på den här miljökonsekvensbeskrivningen, där vi också har tagit med en upphandlingsplan...
jaja, detta kanske inte var så krångligt, men nog finns det värre. Hur gör du när du inte förstår vad folk pratar om? Politik är ett sådant ämne och där är jag helt lost och faktiskt fullständigt ointresserad. Sedan vet jag att det förekommer politik i mycket av det man gör och tar sig för på dagarna, men då sker det efter en annan rutin. "Du ska väl rösta?!" Jag har röstat och jag har struntat i det också, mest struntat i det. För mig fyller det ingen funktion, tycker jag. Det blir inte som vi små människor vill eller önskar ändå. Jag tycker jag är ganska så allmänbildad ändå och faktum är att det inte går att ta in allt. Jag tar inte det som jag anser behövs, för att jag ska ha det bra. Är jag inte intresserad så struntar jag i det. Ibland förs ju diskussioner i samband med middagar eller på jobbet och då är det bara att hänga på så gott det går. " Ja, just det, jaha, säger du det, men vad tråkigt, jaha, men det var ju bra."Varför gör man så? Jo, för att man inte kan annat. Men är människan, intressant i sig, då är jag också intresserad och tycker personen om samma saker som jag, då är jag självklart ännu mer intresserad och det märks nog på mig också. Samma med huvudräkning, det finns miniräknare. Man klarar sig alltid. Pussåkram!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii