Lokalt

En förmiddag med musik, ja, det är väl så många av mina lediga dagar ser ut och även många av de övriga också. Det levererades idag, med råge och jag tror att detta kan vara början på något riktigt bra och det är min avsikt att vara en del av det på bästa sätt. Vilket är väldigt lätt, i just detta fallet. Efter härligt lättsamma och värmande timmar var det dags för att ta en promenad. En snabb blick på temperaturen, ca 12,5 grader och på med ytterkläder, bar det iväg på en tur. Vanliga rundan runt sjön skulle det bli, men för att få lite extra, tog jag en annan väg. Himlen ändrade sakta färg, men paraplyn hade jag lämnat hemma, då det så lovande ut när jag gick. Femton minuters promenad fick det bli, sen kom regnet och jag blev tvungen att vända hemåt. Väl hemma ringde telefonen, efter kanske en halvtimme och mor var i andra ändan. Regnet öser ner, deklarerade jag.... tyst i luren, va!? Jo, sant. De bor på Allégatan i Borås och jag knappt 4 km därifrån, snacka om lokalt. Kvällen blev bra, fruktsallad, ägg, macka, nötter och... ett glas vin och vatten. I morgon är en annan dag. Pussåkram!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii