Regel eller undantag

Solen är underbar idag och våren är nu här, äntligen. (titta då inte på väderkartan för slutet av veckan...)
Nu är nu och det är det som gäller. En förträfflig lunch avnjöts på Jensens och det med trevligt sällskap. Vår gamla manager var i stan och hälsade på, så det blev ett lunchmöte :) Han bjöd.
Nu vankas det mat, hälsar kocken från köket. I wish :) Det blir att ställa sig där själv, antar jag, men just nu tar jag ett glas på min soliga balkong. Vitt vin, nej, rött vin, nej, rosé, ja... är det en regel att dricka i specifikt glas eller kan man göra ett undantag, utan att bli portförbjuden i de fina salongerna. Jag har ingen salong, men dock en balkong... där får jag göra hur jag vill. Det blev ett vitvinsglas och det smakar tusan lika bra ur ett sånt. Lax och sådant där risottoris står på menyn, tillsammans med tokstollarna Ola-Conny och Morgan ska jag festa. Ha en fin Valborg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii