Tillbakablick

Det är roligt att ibland titta och lyssna igenom sin musiklista, den egenkomponerade. Varje sång har ett minne inbakat och jag kan nog säga hur det kändes när jag skrev den. Hur den kom till och vem den handlar om, minns jag också. Musik är fantastiskt på det viset, hur det kan framkalla känslor och minnen. Ibland blir en text liggande i en låda, men om det är något speciellt med den så kommer den fram förr eller senare. En av mina låtar förvandlades till en populär bröllopssång för ett par år sedan och just den texten låg undangömd i många år. Egentligen fanns det bara en halv refräng klar, men melodin var så stark att den kom tillbaka till mig hela tiden. En dag satte jag mig ner och skrev färdigt refrängen och samma dag blev låten helt färdig och den blev precis som jag ville. Nu spelas den på bröllop runt om i landet och det känns helt otroligt. För två år sedan fick jag äran att själv framföra den, tillsammans med hon som ursprungligen sjunger på inspelningen, det var dags för hennes bröllop. Det blev en överraskning, att bruden skulle sjunga, alla grät. Snart händer det igen, den 28 april ska två människor gifta sig och jag tillsammans med en tjej ska framföra min låt. Vill du höra den så lyssna på För din skull, på tuben.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii