Hur många gånger?

Upp och hoppa lilla loppa, så sa jag ibland när jag väckte mina barn då de var små. Det kanske inte är så uppskattat idag, men ibland faller man tillbaka och de får höra pappa säga sådana "fåniga" saker.
Tidig morgon idag, men det gick bra. Funderade på en annan sak... hur många gånger kan man säga att man ska göra något, alltså genomföra något. De flesta har säkert något de pysslar med på fritiden, en hobby. Kan vara hästar, hundar, knyppling, gymnastik, golf eller musik som i mitt fall. Har ni känt er riktigt på topp vid något tillfälle? Utslaget på golfbanan satt som en smäck och du och hästen var ett, i galoppen genom skogen. Det är då det brukar komma... nu ska jag göra det. Nu ska jag satsa fullt ut, anmäla mig till en massa tävlingar, stå med pokalen högt över huvudet och bli nersprutad med champagne. Jag är likadan. Nu ska jag göra det, skriva en hit som ska ta världen med storm, stå på de stora scenerna, sjunga med någon idol och bli bjuden på premiärer. Det sista är ju en bonus, då förstås. Hur länge har jag hållit på så? Förmodligen lika länge som många andra med en stark livsglädje och ett rikt dröm och känsloliv. Men vet ni vad... nu ska jag göra det och denna gången menar jag det.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii