Nattsudd

Well, night closes in.... det blev en bra dag till slut. Den lilla promenad jag fått idag har varit den mellan porten och tvättstugan, en tur på kanske 25 m, enkel väg. Ta det gånger fyra, så är det motionen för dagen. Ingen trerätters middag, men dock en god köttgryta av finaste ungnöt :) och till efterrätt, vaniljglass med chokladkross, mums. Får inte glömma vinet, det satt där det skulle och livade upp påskaftonen, en aning i alla fall. Mord i paradiset höll jag på att glömma, fick rusa iväg och hämta tvätten, så jag missade väl ett par minuter. Facebook går varm under kvällarna och det är lite skönt faktiskt, då är man inte helt ensam. Låter ju tragiskt och därför har man en krage att ta tag i...
Jag tycker om ord. De är spännande. De kan förmedla saker och känslor som man inte själv är medveten om. Hur de tolkas, uttalas. Det går att skriva en mening med massor av underliggande betydelser, som bara förstås av den som är på samma våglängd. Det är otroligt spännande. Precis som siffror kan höra ihop, inte bara matematiskt, utan även i andra sammanhang. Det går att förklara, om man går på djupet, varför vissa personer kommer överens och andra inte. Eller förklara förresten, det finns litteratur som visar på ett sammanhang, att vissa siffror och nummerkombinationer stämmer bättre ihop än andra. Det kallas för numerologi och är väldigt intressant. Hittills har det stämt, det jag själv varit ute för och studerat. Låter helflummigt, men faktum är att jag har en viss tro på det, känslan som infinner sig, då numren eller våglängden matchar, går inte att ta miste på.
Naturlig, mysig, ärlig, närvarande, omtänksam, trevlig, är några ord som automatiskt kopplas ihop med känslan. Två av tre är bra, tre av tre är ännu bättre. Nu ser jag kvällen som avslutad, dags att krypa ner. Sov gott!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii