Kaffepaus

Klockan 11 är det kaffedags...hur kommer det sig? Det är något som håller i sig sedan jag var liten. Den obligatoriska fikan. Som liten var det alltid fika klockan 11. Antingen hemma eller hos kompisar, men framför allt hemma. Det var en mysig stund, helt enkelt. En paus i vardagen eller varför inte en paus i leken på helgerna. Allt stannade av för en stund och trots att jag då inte drack kaffe, så njöt jag av min saft och bullarna eller vad det nu var som serverades. Kompisarna var välkomna, alltid, och det var då vi fick tid att prata och flamsa.
Nu är det kaffe som gäller, trots att jag i min roll som hälsofarbror, vet att det inte är så nyttigt. Jo, det är nyttigt till en viss del, men att det innehåller mer än 20 livsfientliga gifter, kanske inte alla vet. Antioxidanter finns det också det också gott om i kaffet, så det är ju bra också, hm, knepigt det där.
Jaja, det är pausen som är det viktiga, kaffe, te eller saft.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii