God morgon!

Vaknade till vid 7.25, hade ställt klockan på 7.45. Där i mellan somnade jag om stenhårt, verkligen stenhårt. Drömde att jag spelade med ett av de stora banden, vet inte riktigt om det var Toto eller liknande. De spelade på något arrangemang här i närheten, i någon aula, såg det ut som, men sedan var det utomhus helt plötsligt. Konserten var uppdelad, lite lugnare i början och sedan tuffare låtar efter hand. Jag spelade bas, riktigt bra. Det fanns en tjej med i allt detta också, men det har jag dålig koll på, bara att hon hängde med mig och fanns i publiken och i pausen gick jag ner och pratade med henne, kanske en kram också, lite osäker. Konserten gick vidare, men publiken svek ju längre det gick och när en låt var slut var det ingen som applåderade, vi försökte med allt. Helt plötsligt var jag huvudnumret, som basist, det blev ös de sista låtarna och jag fick komma in sist och briljera, jädrar vad jag spelade och folk vaknade till på slutet. När vi var klara med spelningen stod jag och pratade med killarna och de var förstås besvikna på att det var så dålig uppslutning, men vi skildes som vänner, jag var ju inte arrangör. Sedan vaknade jag och hade nästan ont i kroppen av allt "spelande" i drömmen. Efter lite frukost så är det kanon igen, solen skiner och det är 5 minus ute och snart ska jag iväg och sätta på sommardäck. Och så ska det bli halt i morgon...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii