Gott och blandat

En kväll framför tv:n kan ibland leda till funderingar. Jag är förmodligen inte ensam om det. Programmen, jag med stora ögon och huvudskakningar syftar till är, Lyckan i LA och det där om värmlandsungdomarna. Jag blir förvånad över hur det går till och vilket snack de använder, men framför allt hur de INTE tänker, verkar det som i alla fall. Nu följer jag inte dessa program, men i brist på annat i veckan flaxade de förbi. Jag vet inte om man ska bli orolig för våra ungdomars kommande vuxenliv eller att jag själv ska bli orolig över att åldern börjar ge sig till känna på mina egna värderingar. Börjar jag bli gammal? Nej, är svaret på den frågan. Mår oförskämt bra och har fler idéer än någonsin och känner att det är mycket bra på gång, i alla avseenden. Nu är arbetsveckan slut och den har varit riktigt bra och varierande. Helgen knackar på dörren och innehåller musik och ett besök hos fröjsmästarn (frisören) och en tur på stan. Solen skiner inte just nu, men den visade sig ett par minuter innan och då tycker jag att rosévinet i kylen ska få komma fram och vara en del av den här kvällen. Bra jobbat Anders, "klapp på axeln". And to U to, U know who U are.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii