Roxette, nja, inte längre

Då var det vardag igen, skönt. Kul att komma igång och jobba lite igen. Jag vet att det låter som taggtråd i öronen på en del eller på ganska många faktiskt. Jag tycker om det jag gör, men självklart kan det kännas skit mellan varven, det gör mig till människa... också.
Kom hem vid tre-tiden i alla fall och tog en fika. Satte mig vid datorn och läste några nyhetsrader, kollade Facebook och slog på Spotify, såg häromdagen att Roxette släppt nytt, lyssnade på ett par låtar då, men vill lyssna vidare. Det funkar inte längre Gessle. Inte för min del i alla fall, vet dock att turnén går som ett hejsan över världen. Varje låt har de speciella ton och ackordföljderna som Gessle nu har kört i mer än tio år och, ja, de blir väldigt tjatigt och tråkigt. Det är alldeles för mycket av detta i musiken, Marie kan väl också skriva musik, eller? Jobba tillsammans för tusan. När jag själv skriver musik så har jag den sista tiden samarbetat med olika människor som hjälpt mig med sången och de kommer med inspiration och jag har skrivit låtar som jag aldrig tidigare gjort, olika stilar och arrangemang och verkligen utvecklats som låtskrivare. Pussåkram!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii