Mauro och jag

Så var det måndag igen och till det så lägger vi ett klassiskt aprilväder. Om en stund är det ändå dags för en promenad, nummer två för dagen. Det gick att ta sig ut i morse, trots, att det som syntes på temperaturmätaren, bara var två nollor, brr.
Mössa och vantar på. I övrigt har dagen kantats av jobb, lunch, fika, pappersvändande och musikskapande. Tänkte på det innan, att för många herrans år sedan, bodde jag i Sparsör, strax utanför Borås och inte långt därifrån ligger Fristad. Där höll jag till ofta och där kom jag också nära musiken ganska tidigt. När vi började spela, höll vi till i musiksalen i Gula skolan och tragglade, flera dagar i veckan. Jo, framåt gick det och till slut fick vi uppträda i matsalen ett par gånger. Vad jag inte hade en aning om, var att Mauro Scocco också bott där, i Fristad. Han flyttade därifrån -68 och jag flyttade inte till Sparsör förrän -72. Tänk om våra vägar hade mötts under den tiden, att vi kanske skulle ha spelat ihop och uppträtt tillsammans. Undrar vad jag hade varit i dag? En del av Ratata... Lustans Lakejer... vem vet.


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii