Lite

Har upptäckt att ordet, lite, förekommer väldigt mycket, i våra konversationer på nätet, alltså i skrift. Jag kommer på mig själv med att använda det liite för mycket. När man berättar att det är dags för mat, då blir det, jag ska ta och äta lite nu. Vaddå lite, varför ska du äta lite? Nu är jag lite trött... ja, jo, självklart kan man vara lite trött och mycket trött. Och så kom det lite snö... jag tycker det är lite svårt att berätta hur jag känner... det är lite tyst nu... jag ska lyssna på lite musik nu, i själva verket blir det två timmar...eh. I en mening som, jag tycker om dig lite för mycket, blir det speciellt. Vad händer då? Om man tycker om någon lite för mycket. Är det bra eller dåligt? Ja, detta lilla ord blir ibland stort ;) Jag börjar i alla fall känna lite fredagsstämning och snart är det dags för lite lunch och lite jobb senare och vem vet, kanske det blir lite vin till filén. Pussåkram!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii