Burger waiting!

Dagen har tillbringats hos barnen i Halland. Grått väder och kallt. Blev bjuden på fina mackor och en skitgod cheesecake, som de båda ungdomarna fixat till. Vi hade det mysigt med prat och ett par omgångar bowling och Mario race på Wii. Kul! Vid femtiden begav jag mig hemåt igen och då hade höstmörkret lagt sig ordentligt. Skönt att det inte regnade. Svängde in på Burger King vid Maxi och beställde en rejäl hamburgare. Det är bara andra gången jag handlar där och redan vid första tillfället så funkade det dåligt. Jag välkomnades av en liten tjej med glasögon som i princip stod och pratade med sig själv genom hela beställningen. " Hej kompis!" och så lite mummel och tryck på kassan. När tryckningen var klar mumlade hon, "Tack så mjukost!" och lallade iväg med beställningen. Det var bara två före mig och min lapp hamnade i en korg. Efter 5-6 minuter svepte jag med väntande blickar och fick kontakt med gruppchefen och hon frågade vad jag väntade på. " Ja, på min mat" och nämnde vad. Hon pep iväg och pratade med glasögonen och sa att hon sätter ihop beställningen. Tio minuter tog det att få en hamburgare och stripes och jag erbjöds minsta dippsåsen som kompensation. My God! Vilket tempo de hade, som sirap, de bara var i köket och gick runt. Ok, hem som en blixt, fram med flaskan från igår och sen en lugn stund framför tv:n. Trött i huvudet...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii