Tänker alla lika?

När jag gick till jobbet så passerade jag ett gäng gubbar som monterade någon form av maskin. Den äldre av dem sa typ, ja, den ser ju ut att passa riktigt bra där, bättre än jag trodde. Varpå den yngre svarar, ja, tänkte precis på det. Funderade på det när jag gick vidare. Det är ofta man säger så. Jag säger det också. Undrar varför? Alla kan ju inte tänka samma sak om allt i alla lägen. Samma när någon säger något och så säger man,  ja, tänkte precis säga det samma. Vill man inte verka korkad eller?
En annan lurig grej är när man säger i en mening att man höll på att säga någonting, då man redan sagt det. Kul med språket och hur vi babblar på :)
Det finns faktiskt människor som tänker lika, men då är det på ett annat plan ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii