Lite avundsjuk på mig själv :)

Det är en lugn torsdag morgon. Vädret är grått, men det stör egentligen inte alls. Frukost framför tv:n och sedan vidare på några ärenden. Jag bestämmer själv hur dagen ska bli. Klart att jag får slita mellan varven, men det gör inget. Fredagsmys har fått stå tillbaka inför det nya, torsdagsmyset.
Några små förberedelser och vips, så var kvällsmaten fixad och i samma sekund ringer det på dörren.
Om jag saknade nåt innan, så gör jag det absolut inte nu. Jag har Allt.
En helt vanlig torsdag förvandlas till fest. Inte en fest där kristallglasen står på rad och snittarna serveras i mingelmiljö. Det är visserligen så det känns och det är väl ett betyg av rang. HON kliver in genom dörren och pang, så är det fest. Kort sagt, det är för jävla bra, helt enkelt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii