Finns det ben i snoppen?

Frågan kom från min son när han var fyra år ungefär. Många funderingar i den åldern. Han satt på toaletten och gjorde vad han skulle och ni vet hur barn är. Under tiden är de överallt ändå. Det ska dras i toapapperet och det ska spolas och det ska göras en massa grejer under tiden. Han fick således syn på snoppen och frågan kom. Jag svarade att, nej, det är mer som muskler, men det är lite svårt att förklara. Du har muskler i benen också, säger jag och ber honom känna på sitt lår och samtidigt lyfta upp benet. Han fortsätter att göra så ett par gånger och säger förundrad, ja, se, det förändras :)
Härliga ungar! Min dotter hade också sina roliga uttryck. Hon stod mitt på golvet i köket och öppnade ett litet paket med russin och oturligt nog så öppnade sig botten och många russin hamnade på golvet, då säger hon; Oj, titta de häller ut sig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii