Vad fasen, är det jul snart IGEN!

Alltså allvarligt talat, vart tog det här året vägen? Samtidigt som jag knappt minns vad jag gjorde på julafton förra året, så blir jag ändå förvånad över hur fort det går. Årets julklapp är utsedd och de senaste aspiranterna har ju varit ett litet fiasko i sig. Hörlurar har ju varenda kotte redan. Det var samma med spikmattan för ett par år sedan. Alla hade redan köpt en när det var dags för julklapparna. Jaha, då är det dags att ligga på med önskelistetjatet. Det slutar ändå alltid med att jag får slita mitt hår för att få till något bra. Barnen kan inte "komma på" något och övriga familjen "behöver" inget. Nähä, det är ju lätt då. Får väl bli Trisslotter i små röda kuvert och hopp om storvinsten, så de själva kan handla något de Verkligen vill ha eller behöver. Årets julklapp borde vara en stor jävla bok på femhundra sidor, med presentförslag :) "Familjen" har dessutom fått tillökning under året, vilket är heeelt grymt och värmer som de goaste fårskinnstofflorna. Det betyder fler julklappar och kanske är ett besök hos frisören innan jul, onödigt, med tanke på att håret kommer slitas ännu mer. En önskelista vore tacknämligt :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii