Tiden som går

Undrar hur det var innan klockan fanns? Då hade man nog ett sådant liv som de flesta av oss idag vill ha. Utan stress och måsten, utan att passa tider och bara vara och själv bestämma hur dagen skulle vara. Tiden spelar roll i alla sammanhang. Min förmiddag försvann fortare än vinden och ändå var det bara små ärenden, lite hit och dit. Två och en halv timme senare var jag hemma igen. Lämnade bilen igår igen, så de fick fixa iordning skorret som uppstod två dagar senare, efter att de bytt lite avgasgrejer. Nu skulle jag betala och jag fick ett pris i luften igår på en hundring, men det stämde inte. 334 kr, tack! Nädu, kommer inte på fråga, sa jag. Och Där kom diskussionen igång om just, tid. Delen kostar väl en hundring, men det som kostar är arbetet, tiden det tar att hämta bilen, köra in den i verkstaden, sätta dit delen, osv. Och sedan kom hela spyan om Hur mycket det kostar att driva en sådan vekstad, med svindyr utbildning, kurser, lokal, verktyg och fan och hans moster. Jag hade redan förstått, eftersom jag själv jobbat i bilbranschen i många år. Jag betalade till slut 150 kr och kommer förmodligen dit igen. I kväll är det fredagsmys och när klockan slår sex, så hoppas jag den stannar där. Tiden får gärna gå, men långsammare, tack. Det finns så mycket jag vill hinna med och samtidigt Vill jag att tiden ska gå, så att livet blir ännu bättre, ur alla aspekter. Nu ska jag gömma alla klockor och bara vara.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii