Ljuv musik

Det är mycket musik i mitt liv och har alltid varit. Har blivit några projekt genom åren, både stora och små. På 80-talet var det syntmusik, men även rock, som gällde. Plazma var ett av de mest lyckade, även om det bara höll i ett par tre år, men Gud så roligt det var. Fanns till och med groupies och en massa annat trevligt runt spelningarna. Även om det bara var lättöl i glasen så var det hög stämning. Sedan har det blivit lite av varje. En trubadurduo där vi spelade covers och förärade pubar och hotell och fester med vårt besök. Otroligt skoj och helgalet! Vi skrev eget också, som vi blandade in mellan varven. När jag sedan kom tillbaka till Borås igen, kände jag att det vore kul att presentera mina låtar. Då satte jag ihop ett gäng, närmare bestämt 15 pers och formade en musikshow med både liveband och dansare, riktigt kul och spännande. I somras var det Svensktoppen Nästa som gällde, gick kanonbra och en erfarenhet rikare. Det blev en upplevelse på alla plan. Nu är det dags igen. Det snickras på låtar, det skickas texter fram och tillbaka och ett nytt projekt håller på att födas. Det som är extra roligt, är att jag får göra detta tillsammans med Marie, som jag dessutom är upp över öronen kär i. Det ska bli hur kul som helst. Vi kallar oss för, A Dreamers In. Vår första spelning, som vi vet nu, kommer bli i mars nästa år. Fram till dess kan det hända mycket. Det här är bara början. Fler bilder på oss kommer längre fram.


Plazma 80-talet





Some of Each Trubadursvängen början på 90-talet
Artist i Borås

Artist i Borås



Mr & U
 Ett litet specialprojekt för en spelning på Onyx. Vi körde fullt ställ senare på kvällen.


Musikshowen 1 okt 2009

Svensktoppen Nästa 26 juli 2012


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii