Svart eller vitt

Hej! Jag heter Anders och är vit eller inte vit, snarare rosavit, men på sommaren blir jag brunare. Mörkblont hår och gröna ögon. När jag var liten hade jag kritvitt hår. Min son är blond, som jag, men färgade håret kolsvart för tre årsedan. Han är född i Sverige. Vi är människor. Var kommer du ifrån? Hur blir det som det blir? Är alla som är födda i ett visst land mörkhåriga? Vem hittade på att mörkhyade skulle benämnas på ett visst sätt. När blev det skällsord? Ska vi be varandra att få se legitimation innan vi tilltalar? Tänk om det står Carl när du har uppfattningen om att det 'borde' stå nåt annat. Vad är det för skitsnack. Ingenting är antingen svart eller vitt. Det finns massor av nyanser där emellan och alla fyller en funktion.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii