S O S

Efter den här slitsamma dagen kände jag bara för att krypa upp i soffan och inte göra någonting. Letade bland tv-programmen, men det var bara skit. Till slut hamnade Stig-Helmer i dvd:n och filmen SOS. Om jag sett den 60 gånger, så överdriver jag nog inte, men den är lika bra varje gång. Härliga karaktärer, situationer och repliker. De andra filmerna har sin charm också, så klart. Sällskapsresan har jag nog sett över hundra gånger. Undertonen i det hela är väl att vi för det mesta försöker att vara lite mer än vad vi egentligen är. Ja, de har fina båtar i filmen, finansvalpar med stålar, men banken äger nog det mesta. Tyvärr så är ju den verklighet vi lever i, om än lite skruvad. Det ska alltid vara det lilla extra, trots att plånboken kippar efter andan. Fasaden är Så viktig för oss. Jag har varit där också, glidit runt i BMW och Alfa Romeo och haft det gott, på utsidan :) Jag har gjort mitt, för nu. Livet fortgår ju och chansen till att leva flott finns fortfarande. Det blir lite löjligt att alltid försöka visa upp den där putsade fasaden, antingen det är för familjen eller bekanta. Självbedrägeri är vad det är. Det håller ett tag, men till slut så går luften ur. En sådan där larmknapp, som finns på telefonen i hytten där Stig-Helmer står, när segelbåten drar rakt igenom, där det står just SOS, borde finnas i närheten då och då, när det börjar bli för dumt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii