Fakebook?

Tänk vilken kraft det finns i de här sociala medierna. För tre år sedan gjorde jag mina första inlägg och innan dess visste jag knappt vad det var. Nu har det ju exploderat och väldigt många lever i den här världen. Det blir som ett liv vid sidan av allt annat. Vännerna i verkligheten hamnar bland vänsamlingen och vänner från förr läggs till i snabb takt. Skulle det köra ihop sig på riktigt i verkligheten, man blir osams eller på något annat sätt irriterad, så verkar det som att det idag är det mest kränkande sättet att göra sig av med en vän. Och är man inte vän på FB längre, då är det så i verkligheten också. Men om man träffas på stan sedan då? De försvinner ju inte från jordens yta för det. Man kan ju undra vad som händer i framtiden. Företag och tjänster hit och dit binder upp sig till plattformen. Hur länge till kommer den finnas? Jag är där varje dag också, men jag har god koll på vännerna. Jag har träffat alla, men umgås med få, känner också att jag kan dela med mig till dem. Inläggen är skiftande och det förkommer säkert rop på hjälp bredvid nonsens. Ingen ser dig, så du kan skriva vad som helst. Det mesta består ju av annonser och olika spel, så det "verkliga" är ju en liten del. Som kontaktverktyg funkar det bra å andra sidan. Jag fick ett tips och gjorde därefter mitt livs viktigaste klick, som nu håller på att förändra mitt liv :) så liite bra är det ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii