Det går troll i pensionen

Det är nästan alltid trevligt när telefonen ringer. Bra att man kan se vem det är :)
Nu kan ju inte jag alla telefonnummer, men vissa av dem som ringer lämnar inget meddelande, trots att de återkommer vecka efter vecka. Då förstår man att det förmodligen är försäljare av något slag. Jag känner igen nummerserien oftast och nu har jag låtit bli att svara när den dyker upp.
Idag svarade jag dock, för det är jobbigt att ha telefonen ringande. På förmiddagen var det Positiv Pension som ringde. Herre Gud, vilka namn! Det var angående pensionen, IGEN! Jag sa att jag inte var intresserad och drog samma harang jag gjort tidigare och det blev ett snöpligt avslut, i form av en skitsur tjej. Nu i kväll ringde det igen, En annan nummerserie som också ringt någon månad. Nu svarade jag och hörde inte ens vad tjejen sa att företaget hette, men det var åter pensionen och det orangea kuvertet. Hon lät för övrigt helt packad och babblade på. Jag sade att det redan ringt ett annat företag och att jag inte var intresserad. Hon frågade varför och förklarade. "Ok, kan jag ringa dig i början på nästa månad då?" Eeeh, nä, det kan du inte, ingen får ringa mig!!" "Ok, då ska jag se till att ingen mer ringer...faaen..*i bakgrunden* sedan ett klick. Jaha!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii