Hej, eller...

Är det någon som säger goddag vid ett möte idag? Det kan vara på stan, i en butik vid kassan eller var som helst. Är det viktigt att säga något alls eller räcker det med en nick? Jag blir väldigt fundersam om jag kommer in i en butik t.ex. och ingen säger hej. Jag är väldigt snabb på det när jag själv stiger in. Det kan till och med bli ett, hej svejs! Uppmärksamhet vill vi alla ha och det spelar inte så stor roll på vilket sätt. Häromdagen när jag åter hämtade min bil, så satt det två killar bakom disken och pratade med varandra. Det plingade och jag gick nästan ända fram, men ingen av dem uppmärksammade mig. Det tog uppskattningsvis 20 sekunder innan jag fick ett litet hej. Är det ok? Hej svejs!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii