Den vandrande soppåsen

Jag har min praktik på Regementet och där är har jag en granne, i rummet bredvid. I övrigt finns det väntrum och ett stort kök och toalett, som är gemensamma utrymmen. I mitten på oktober hade hon som har rummet bredvid bokat köket för att ha en samling av något slag. Hon jobbar med liknande saker som jag, fast inte lika bra ;) På måndagen efter den helgen kom jag tillbaka på morgonen och gick på toa och där står en soppåse och det sitter en ny på toa. Jättebra, tänkte jag. Även mattan var hoprullad av någon anledning och det såg inte så trevligt ut i övrigt. Behövde städas. Jag brydde mig inte, utan ville se om hon skulle ta tag i detta. Vi har tyvärr haft duster innan och hon har hittills städat ordentligt EN gång, på 1,5 år drygt. I två veckor stod påsen på toa och mattan var likadan. Då tog jag påsen och ställde den utanför hennes dörr och fixade åter iordning på toaletten, städade och gjorde fint. Jag skrev också en lapp om vad jag tyckte. Dagen efter stod påsen utanför min dörr!! Utan lapp. I lite mer än en vecka har den vandrat fram och tillbaka mellan våra dörrar. Låter det knäppt? Nä, det tycker jag inte. Hon var riktigt trevlig när hon kom och nästan överdrev med städning de första veckorna, men nu så. Hon bor 150 m därifrån och kan mycket väl bara ta påsen och kasta den hemma. Det är ju hon som ställt den där och vikt upp mattan, för vi är bara två där. Jävla kärring! Nu står påsen återigen utanför hennes dörr. Ska bli spännande att se hur länge detta håller på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii