En julkalender, för f-n!

Det finns folk till allt, brukar jag säga. Jag har nästan slutat att bli förvånad, över konstiga åsikter och uppträdande och uttryck av alla de slag. Jag har säkert konstiga åsikter själv, om man frågar andra. Tror visserligen inte att jag är så kontroversiell. Nu är det en jeppe, en katolskpräst, som uttalat sig om den nya julkalendern och går ut och varnar "sitt folk" för att den sprider fel budskap. Tydligen ska det förekomma, Anden i glaset och spöken och lite annat och det passar sig inte. Han hävdar att det sprider ockultism och att barnen tar skada och att de helst ser kalendern med   föräldrarna, om alls. Jag fattar ingenting. Vad jag minns har det förkommit både spöken, häxor och andar i flera kalendrar och det har gått bra. Tydligen har denna präst just vaknat ur en 40-årig koma och nu kastar sig in i allt nytt med lysande ögon. Jösses, är ingenting "heligt" längre. Jag har sett varje kalender som visats och jag känner mig väldigt frisk, både på utsidan och insidan och är inte rädd för spöken heller. Puss!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii