Fyra saker på listan...

Det där med att åka till affären är en sak för sig. Det kan gå hur som helst. Ibland är jag duktig och skriver en lista på det jag ska ha och håller mig till den, men vissa gånger får det bli på en höft. Märkte att det saknades ett par saker inför morgondagens lunch och skummade igenom skåpen i övrigt. Det hamnade fyra saker på listan. Lugnt och skönt att handla vid denna tiden, så jag spankulerade omkring i butiken och visslade för mig själv. Samtidigt som det snurrar i huvudet då jag får syn på något som jag Tror saknas och kan vara användbart längre fram. Inte nog med att inköpet som sådant tar plats i huvudet, jag har ju en älskling som också håller till där :) Härligt, även om det ställer till det lite...(inget illa ment Marie ;) Väl hemma igen, så är påsen tung och det blir hiss upp till fyran. När jag packar upp så är det inte fyra grejer, utan snarare fjorton saker som trillat ner i korgen. Ja, ja, tur det finns frys och att maten går åt snabbare än man hinner blinka. NÄSTA gång skriver jag en Riktig lista :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii