Val i USA

OCH!? Det stod i tidningen igår, så här påverkar valet dig! Jag läste bara rubriken, sen fortsatte jag genom löpsedlarna. Skulle jag läst? Varför? De blåser upp rubrikerna precis som att hela världen kommer rasa om det blir så eller så. Jag har inte sett en sekund av dessa valnyheter, vet inte ens vad det innebär att vara republikan. Be mig namnge fem ministrar i vår egen regering...sätter nog två, max. Måste man engagera sig politiskt? Finns inget tråkigare än käbblande människor som ska övertyga varandra i oändliga debatter. Det går inte, enligt mig, att förändra ett helt land på fyra år. Politikerna jobbar och jobbar, kommer med nya förslag om skatter, åldringsvård och miljötänk och under deras period förändras i stort sett ingenting. När det sen är val, så kommer det nya pappskallar och ska göra precis tvärtom, på samma tid, eller hur! Det är fortfarande människor vi har att göra med. Hur lätt är det att förändra en människa? Det tar tid, om det ens går. Jag jobbar med människor och vet hur svårt det är när folk bara ska ändra sina kost och träningsvanor. Det tar År! Hur resonerar vi i relationer? Jo, det Går inte att förändra en människa, Du måste ändra på Dig. Skulle politiken vara annorlunda? Sitter det robotar i regeringen? Politik suger!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii