Diskhofilosofi

Vad skönt det vore med en diskmaskin... nä, faktiskt inte. Efter ett rejält fredagsmys blir det en del disk som ska tas om hand. Med både lite snacks, huvudrätt och efterrätt så kan man lätt räkna ut att diskbänken fylls med både det ena och andra. Det var en fredag med guldkant på alla vis ;)
Jag är ganska organiserad när jag fixar med disken. Det är bestick och tallrikar först, sedan glas och stor grejer. Just momentet att diska är väldigt rogivande. Jag släpper allt och tankarna bara far runt i lugn och ro. Jag hinner vara på semester, ibland har jag till och med skrivit en låt under tiden. Tänkte på gårdagen och stod med ett brett leende och händerna nerkörda i löddret, härligt. Med disken staplad snyggt i diskstället och med en ren och tom bänk, så känns det väldigt bra. Nu blir det bara lugnt och skönt resten av eftermiddagen och kvällen. Ett strängbyte på min ena gitarr ska jag nog försöka hinna med också. Så mycket bättre kan det inte bli, jo i kväll... och många andra kommande dagar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii