Det bara står!

Woohiii! Visst är det glädjande :) men det jag tänker på är alla grejer vi har hemma. Särskilt i förråden, i källaren. Jag har flyttat ett antal gånger nu och städat undan varje gång. Slängt saker som jag sparat på i många år, men lik förbaskat, så är det grejer kvar som bara står. Det är allt från mina gamla Kalle Anka tidningar till små minnen i form av biobiljetter eller liknande. Det finns en tv-bänk, ett hockeyspel, något trasigt, gamla LP-skivor, gosedjur, en vit byrå, osv. Det är inget värde i grejerna, tror jag inte i alla fall, men varför står de då kvar? Flera av sakerna är förknippade med mina barn, mormor och morfar, från det jag var liten, när jag var typ, femton. Någon klok människa har sagt, om du fortfarande efter ett år inte har haft användning eller tänkt på det som finns i källaren, då behöver du det inte, inte ens av känslomässiga skäl. Ska jag ta en tur till källaren tro?



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii