Vad vore livet utan musik?

När jag fick syn på mormors gitarr, så öppnades en ny värld för mig. Att den bara hade fyra eller kanske fem strängar störde inte. Det kom ljud och intresset bara ökade. Jag fick inte ta med den hem utan bara spela när jag hälsade på och det blev mer frekvent med tiden. Efter ett par år så hade jag övat in en hel del ackord och tyckte det var dags för en egen gitarr. Jag hyrköpte en kanonfin elgitarr, i formen som en Gibson Les Paul. Det började hända grejer och fler ackord kom till och till slut så hade jag även skrivit en låt. Så fortsatte det. Snart var gitarren min och vi bildade band och spelade och övade. Fler låtar kom till och nu blev jag nyfiken på keyboard och syntar. Jag hyrde och köpte och spelade och höll på. Idag är det samma sak. Med tiden har det blivit en och annan låt, ca 300 st. Spelar i stort sett varje dag och ibland så kommer det något bra ur det. Det underbara samarbete som jag nu har, vad det gäller musiken och i övriga livet, det går inte av för hackor. Klart man ska ha en egen sångerska :) Och varför inte ha en jävligt snygg då också, när man ändå är i farten. Skriver en ny låt nu förresten, ska se vad det blir av det. Lyssnar jag på andra... oja, hela tiden. Musik ä mett liv däse!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii